Asiakas keskipisteessä
Asiakaspalvelu on aina ollut Fredrik Kungille liikkeelle paneva voima, aivan alusta saakka. Hänen vanhempi veljensä Johan perusti vuonna 1998 kiinteistönhuoltoyhtiön, joka hoiti pääasiassa kuntien ja yritysten, mutta myös joidenkin yksityishenkilöiden kiinteistöjä. Muutamaa vuotta myöhemmin Fredrik tuli toimintaan mukaan lisäavuksi – ja jäi välittömästi sille tielleen.
– Olen aina pitänyt asiakaskontakteista, yhdessä suunnittelemisesta ja asiakkaiden hankkeiden toteuttamisesta. Tyytyväinen asiakas on kaikkein parasta, sanoo Fredrik Kung. Ensimmäiset vuodet hän työskenteli veljelleen osa-aikaisesti, mutta 2012 hän otti lopullisen askeleen. Hän osti kiinteistönhuoltoyrityksen ja perusti samalla oman Kungs Service-osakeyhtiön. Jos seuraavana vuonna hän palkkasi ensimmäisen kiinteistönhoitajansa ja siitä lähtien yritys on kasvanut. Ensimmäisiä hänen hankkimiaan puutarhakoneita oli kantojyrsin, joka on vuosien kuluessa tuonut paljon uusia asiakaskontakteja. Nykyisin Fredrikiä kutsutaan usein Kantokuninkaaksi, nimitys, joka on hänelle mieluinen.
– Mutta tarjoamme myös paljon muuta, kantojen jyrsintä on vain yksi palveluistamme. Yksi perusajatuksistamme on, että asiakas saa kaiken samasta paikasta – suunnittelusta ja perustamisesta kunnossapitoon. Asiakkaisiimme kuuluu niin nuoria perheitä, jotka rakentavat taloa ja perustavat ensimmäistä puutarhaansa kuin vanhempia, jotka kiitos palveluidemme voivat asua kotonaan. Kiinteistöpalveluita tarjotaan edelleen, mutta toiminta on laajentunut Kungs Servicen nykyisiin erikoisalueisiin, joita ovat viheralueet ja puutarhatyöt. Kalustoon kuuluu myös erikoistyökaluja suurten viheralueiden, jalkapallo- ja golfkenttien hoitoon. Asiakkaisiin lukeutuu kuntia, yrityksiä ja taloyhtiöitä.
– Laajennamme toimintaa koko ajan ja panostamme parhaisiin tarjolla oleviin työkaluihin. Ympäristöajattelu on myös tärkeää. Kierrätämme tai kompostoimme kaiken jätteen ja käytämme menetelmiä ja tuotteita, jotka säästävät ympäristöä. Kaiken ytimessä ovat kuitenkin edelleen palvelu ja asiakaskontaktit – riippumatta siitä, onko kyseessä yksityishenkilö vai suuryritys.